“сьогодні Україна займає третє місце за кількістю студентів, які беруть участь у Програмі „Еразмус Мундус””


http://ec.europa.eu

Неофіційний переклад Представництва Європейської Комісії в Україні
1
Виступ
Члена Європейської Комісії
з питань освіти, навчання, культури та багатомовності
ЯНА ФІГЕЛЯ
у Київському національному університеті імені Тараса Шевченка
11 листопада 2005 року
Шановний пане Міністр,
Шановний пане Ректор,
Високоповажні професори,
Шановні студенти,
Пані та панове,
1. Вступ
Перш, ніж перейти до теми свого виступу, я хотів би сказати кілька слів про те, чому я вирішив
звернутися до високоповажної аудиторії, і чому це так важливо для мене.
Коли я готувався до цього виступу, я намагався підібрати слова, які могли би виразити те особливе
почуття, яке я відчуваю сьогодні – але жодні слова не підходили.
Можливо це через те, що мені дуже легко відчувати те ж саме, що відчуваєте ви, адже я народився і
провів більшу частину свого життя у східній частині Словаччини, недалеко від українсько-
словацького кордону. Продовжувати читання “сьогодні Україна займає третє місце за кількістю студентів, які беруть участь у Програмі „Еразмус Мундус””

Про планктон або щоб стати європейцем, треба спершу стати українцем


Навіяно спостереженням за діяльністю деяких німецькомовних молодих експертів з України в Берліні.

Ольга Самборська, Берлін, 8.11.2009

Куди ведуть українців ті, хто не є такими ані в душі, ані зовні. Пристосуванство до всього можливого і неможливого, що тільки стрічається на шляху, не є щирим автентичним українським поривом. Не є прогресом. Не є це тим, що українцям потрібно. Але шлях, протоптаний віками пристосуванцями всіх мастей і порід, проходиться знову і знову.

Раніше пристосовувались до росіян, до їх політики. Злилися воєдино з компартією і стали її народом. Не пройшла та партія тест історією — розпрощалися і гайда з іншою зливатися. А чи були колись при цьому самі собою? От цю б ланку віднайти — що ж то таке бути самим собою, бути українцем, людиною і громадянином.

Сьогодні модерно пристосовуватись до всього європейського. Продовжувати читання Про планктон або щоб стати європейцем, треба спершу стати українцем