З чого починається Україна за кордоном?


Автор: Ольга Самборська,

Фото взято зі сторінки https://www.diercke.de/
Фото взято зі сторінки https://www.diercke.de/

Берлін

А з чого ж справді починається Україна за кордоном? Скажете, з посольства України, з українських ресторанів, з українців. І можете матимете рацію. Насправді ж, Україна починається з німецького геогарфічного атласу. Саме атласу, звичайного шкільного атласу, де учні в школах знайомляться зі світом, в якому існує держава Україна.  Яким є цей шкільний атлас в Німеччині? Якою бачать Україну німці в географічних символах? Я хочу познайомити вас з найвідомішим шкільним атласом видавництва Діерке (Diercke), відомим під назвою Світовий атлас Діерке (Diercke Weltatlas).

Атлас Діерке – це не просто додаток до підручника географії. Це – марка. Така сама марка як і відомий всьому світові довідник з німецької мови Дуден (Duden).

Як і кожна марка в Німеччині, Діерке атлас має свою історію. Ім’я Діерке належить Карлу Діерке (Carl Diercke) – автору першого шкільного атласу в Німеччині. Карл Діерке народився в 1842 році на брандербугщині. Життя склалося так, що він став педагогом і одночасно картографом. Працював вчителем в Ризі, яка належала тоді Російській імперії, пізніше перевівся до Берліна.  Найбільшим його досягненням було видавництво шкільного атласу як додатку до підручника геогнафії. В цьому йому допоміг засновник ще однієї марки – Ґеорґ Вестерманн (Georg Westermann), який на той час володів солідним видавництвом з видання технічної літератури в Брауншвайґу. Співраця вдалася і у довге плавання вирушив довідник з географії для школярів, який здається надовго підняв свої вітрила. Цьому сприяло те, що справу батька, як вже заведено в Німеччині, підхопив його син Пауль Діерке (Paul Diercke). Після смерті сина видавництво атласу не припинилося. Він і далі видається у видавництві Westermann Druck- und Verlagsgruppe. Вже нараховується 189 редакцій цього видання. Крім того, видані численні додатки до атласу.

20171205_095647 (002)

Якщо ж вас ціквить, як виглядає Україна в атласі Діерке, то без коментарів подаю вам картинку. Саму цю картинку вивчають німецькі школярі, коли відкривають перед собою атлас на сторінці 281 піз заголовком Східна Європа, конфлікт 2014 рік (Osteuropa Konflikt (2014).

 Постскриптум: колись мій швабський свекор при першому знайомстві зі мною, знаючи, що я родом з України, пішов за своїм старим географічним атласом. Він хотів мату уяву про країну мого походження. Німці дуже люблять мапи, атласи, бо люблять точнісь і візуальність. Тоді Україна в атласі виглядала зовсім по-іншому. Я не знаю, як би відреагував мій тоді ще майбутній свекор, якби після відкриття атласу побачив таку картинку, як я подала на ваш розгляд. І я не знаю, яку картинку бачитимуть діти моїх дітей в майбутньому. Знаю лише одне, що в серці мапа моєї країни залишиться незмінною. Так її і передам моїм дітям.

Залишити коментар