За кулісами берлінського Фрідріхштадтпаласту.


Автор: Ольга Самборська, © Іміграда Фото: Зоряна Свистович

Культурне місто Берлін в пошуках нової тотожності. Чим ще шокувати розбещену різними смаками і присмаками європейську публіку? Шоу-бізнес висуває вимоги новаторства. З претензією на інновативність супроти консервативності берлінський Бродвей пiдкинув новинку: шоу “Yma“. Продуцент балету – Берндт Шмідт (Berndt Schmidt) . Місце показу — найбільша сцена світу — Фрідріхштадтпаласт (FriedrichstadtPalast), де одночасно шоу оглядає 1.895 глядачів.

Сюжет балету доволі простий: берлінка Іма розповідає про наболіле, про особисте життя, яке тісно пов’язане з життям її міста – Берліна. Історія людини як історія міста. Особисте життя Іми не складається, як не складається воно майже в кожного типового модерного берлінця чи берлінки. Різноманіття вибору залишає без вибору. Вибір партнера як насущна проблема кожної молодої людини зачіпає Іму за живе. Вона безперервно шукає справжнього чоловіка. В кінці кінців з’ясовується, що Іма теж є чоловіком (щось середнє між чоловіком і жінкою). Роль Іми виконує чоловік Андреас Рене Свобода (Andreas Renee Swoboda). Щоправда, проблеми Вєрки Сердючки є дитячим садочком в порівнянні з тим, що твориться в голові у Іми. Вона (він) на закінчення свого монологу (шоу) заявляє у відчаї, що мабуть вже ніколи не знайде собі пару. Шкодує, що не може сам (сама) себе на собі оженити, хоча дітей мати теж не хоче. “Я є про-сексуал, я ви-про-бовую все”, – кидає останню репліку як рукавичку-виклик публіці (суспільству) урбанізована Y-сексуальна істота.

Типово берлінська історія. До цього варто додати, що Фрідріхштадтпаласт є членом спілки проти гомофобії ( ‘Bündnis gegen Homophobie – товариства проти ненависті до гомосексуальних осіб). А в німецькому суспільстві ще й досі обговорюють сексуально-еротичні вподобання пруського короля Фрідріха Великого, чиє ім’я носить більшість культурних місць Берліна, включаючи і Фрідріхштадтпаласт. Гомофобні вподобання короля хоч і не доведенні, та все ж обговорюються. Так само не забувають пригадати, що мер міста Берліна Клаус Воверайт, як і міністр закордонних справ уряду Ангели Меркель Гідо Вестервелле , мають за партнерів чоловіків. Але це вже давно для Берліна не є сенсацією. Шоу “Yma“ теж не ставить своїм головним завданням дискусію гомофобії чи сексуальних орієнтацій. “Yma”зображає берлінські реалії і зворушує на межі естетики і еротики.

Більше, ніж Лас Вегас”

З моменту прем’єри (вересень 2010 року) німецькі медіа облетіла звістка: “Більше, ніж Лас Вегас”. Загадкову назву “Yma“ (мабуть від Y-хромосома) просять читати як “Іма”. В під-назві пишуть: “Занадто гарно, щоб бути правдою”. І обов’язково додається довідка про коштовність шоу. За всі часи існування балетного театру у Фрідріхштадтпаласті  “Ymd”” – найдорожче задоволення. В нього вклали 8 мільйонів Євро. Гроші пішли на монтаж сцени, яка мало сама не танцює. Вона розсувається, крутиться, піднімається на довжелезних пружинах на кілька метрів вгору і так само входить під сцену. Танцюристи можуть побризкатись у вмонтованому в сцену басейні, який так само швидко піде під сцену, як і вирине. А ще артисти можуть літати над публікою в спеціальних кабінках-літунах, що нагадує лещатарські канатки. Кажуть, це для інтерактивного ефекту на присутніх внизу.

Олександра Георгієва (Alexandra Georgieva)

Олександра Георгієва (Alexandra Georgieva)

 

Для більшої монументальності в шоу використані гігантські приладдя. Одне з них —кількаметроворадіусна труба, яка більше пасує до ракетного збірного майданчика чи космодрому. В ній виконується номер жонглювання з вогнем. Інший продукт монументалізму— гігантська музична колонка як символ рокової техно-сцени Берліна. Доповнює сценічні трюки ілюмінативність сценічного простору з тисячами лампочок і підсвіток з претензією на ефект тридеменціонального простору. У барвистому сяйві набувають ексравагантності еротичні костюми, зроблені для шоу елітним дизайнером Михаелем Михальським (Michael Michalski). Все налаштовано для справлення надзвичайного враження на глядача. Все для створення іміджу Лас Вегаса в провінційному Берліні.

Найбільшим видовищем шоу є самі артисти. Їх майстерність, краса рухів і грація не порівнюються з коштовним приладдям. Вони – живі і вражальні. А ще більше вражає те, що більшість з них — українці. Розвідкою,

Юлія Камишна

Юлія Камишна

 

що роблять українці в шоу-балеті “Yma”,

 

займалась редакція “Імігради”. В балет-шоу зайнято 60 артистів. Всі вони — представники різних балетних і танцювальних шкіл і напрямків (класичний балет, сучасний і вуличний танець, хіп-хоп). Найбільше ціняться випускники відомої в світі так званої “руської” балетної школи з Києва і Москви. Саме тому до Фрідріхштадтпаласту запрошено багато випускників українських хореографічних училищ. Про це розповіла в інтерв’ю “Іміграді” Олександра Георгієва

Катерина Клименко

Катерина Клименко

(Alexandra Georgieva) – директор балету. Двадцять три роки вона протанцювала на сцені Фрідріхстадтпаласту. З 2008 року

перебрала керівництво балетним ансамблем на Фрідріхштрассе 107. Болгарка за походженням, закінчила балетну школу в Софії. Олександра Георгієва чудово володіє російською мовою. Та і на східно-європейському менталітеті знається вона чи не найкраще. Завдяки цьому українці почуваються в колективі під її керівництвом комфортно.

Юлія Камишна і Катерина Клименко

Юлія Камишна і Катерина Клименко

В інтернаціональній команді танцюристів з 21 країни поруч з українцями танцюють росіяни, білоруси, чехи, американці. Мовою спілкування є російська, німецька і англійська. Українці в балетній групі Фрідріхштадтпаласту працюють на контрактній основі. Найдовший стаж роботи в Німеччині має Юлія Камишна — десять років. А зовсім новою є Катерина Клименко — близько року. Своїми у Фрідріхстадтпаласті почуваються Ярослава і Роман Лук’янченки та Юрій Прокопчук. Останні були свого часу танцюристами ансамблю Вірського. Вони погодились розповісти “Іміграді” про своє буденне життя при Фрідріхштадтпаласті.

Різдво і будні.

Молоді танцюристи були приємно вражені появою нашої редакційної групи в приміщені тренувального залу балетної групи. Редакція вибрала для свого візиту 6 січня, ранок перед Свят-вечером. Дуже вже хотілося привітати наших танцюристів з Різдвом. Знаємо, як воно почуватися за кордоном, коли в твоїй країні свято, а ти мусиш працювати. Тож з нагоди Різдва керівник прессового відділення Нікола Платтберг (Nicola Pattberg) влаштувала нам свято спілкування з творчими українцями.

Виявилося, що перебувають вони в Берліні вже багато років, зайняті родинним життям. Роман і Ярослава Лук’янченки виховують тут доньку. Катерина Клименко живе разом з чоловіком і меншою сестрою. Життя танцюристів розплановане по хвилинах. Танцюристи буквально живуть у Фрідріхштадтпаласі. День починається в 10-ій годині ранку з класичного тренування в залі. Після малої перерви артисти переходять на велику сцену, де продовжують репетиції. Ввечері о 18.30 кожного дня починається шоу, а 22 годині вечера закінчується робочий день. У вихідні дні танцюристи на сцену виходять два рази: в 15.30 і 19.30. Для себе і родини залишається один день в тижні — понеділок (вихідний).

Попри велике навантаження, наші українці виглядають життєрадісними і щасливими. Рух є сенсом їх життя і джерелом натхнення.Юрій Прокопчук і пара Лук’янченків танцювали в ансамблі Вірського. Юрка Прокопчука

На фото (зліва направо) Роман Лук'янченко, Ярослава Лук'янченко, Катерина Клименко, Юлія Камишна, Юрій Прокопчук.

На фото (зліва направо) Роман Лук'янченко, Ярослава Лук'янченко, Катерина Клименко, Юлія Камишна, Юрій Прокопчук.

видала його футболка з надписом “Україна- Вірський”. Юлія Камишна і Катерина Клименко, крім хореграфічної, отримали другу освіту і пробували себе в інших професіях. Результат — повернулися до танцю, до балету. Причина — важко переживали статичний спосіб життя.

Діаспора в діаспорі.

Нашим танцюристам не чужі проблеми українців-діаспорян. Про існування української громади в Берліні вони не чули. Вирішення всіх життєвих проблем перебирає на себе керівництво Фрідріхштадтпаласту. Особливо піклується про них їх керівник Олександра Георгієва. Отримати громадян України на роботу в Німеччину для неї справа неабиякої складності. Звичайна тяганина з візами, дозволами та іншими паперами стала рутиною, яку доводиться долати кожного разу з кожним артистом. Для Георгієвої ця робота є вимушеною, але вона знає, що вона за це отримує. “Українці надзвичайно працювиті, цілеспрямовані, професійно працюють. Я дуже рада мати їх в своїй команді,”,- з вогником в очах розповідає Олександра. І додає:“А ще я мала вдачу працювати разом з київським хореографом Тетяною Островерх, яка допомагала нам в постановці хореографії балету “Yma”. Я надзвичайно рада пізнавати український творчий потенціал.”

Висока оцінка майстерності українських артистів не оминула і акробатів “U-Show“ (керівник Андрій Козленко). Участь дванадцятиголової групи акробатів-спортсменів у представленні “Yma” є мало чи не родзинкою для тих, хто цінує мистецтво більше, ніж еротичні навіювання модераторки шоу Іми. Німецька преса називає акробатів “божевільними українцями, що піднімаються вздовж прямовисячої стіни як безвагомі”

група U-Show

група U-Show

Так, український козацький дух десь таки блукав Фрідріхштадтпаластом, хоча і був запакованих в іншу форму. Завзятий танець і щиро усміхнені обличчі вирізняли українців поміж іншими. У фінальному виступі перед очима глядачів на задні куліси сцени були спроектовані імена учасників дійства. Поміж ними читалося: “Ярослава, Юля, Катерина, Роман, Юрій, U-Show“. Публіка довго не відпускала артистів аплодисментами. Мені ж думалося, чи мав би балет “Yma” такий шалений успіх в Києві? Пізніше поставила це питання нашим артистам. Вони еротично-провокативний напрямок шоу “Іма” коментувати відмовились. В скандальному танці чоловічого стрептизу за сценічними душовими кабінками українці не танцюють.

Шоу “Yma” можна дивитись в Берліні аж до 2012 року.

Advertisements

One thought on “За кулісами берлінського Фрідріхштадтпаласту.

  1. Шановна редакція, побільше таких матеріалів репортажного характеру !

Залишити відповідь

Заповніть поля нижче або авторизуйтесь клікнувши по іконці

Лого WordPress.com

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис WordPress.com. Log Out / Змінити )

Twitter picture

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис Twitter. Log Out / Змінити )

Facebook photo

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис Facebook. Log Out / Змінити )

Google+ photo

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис Google+. Log Out / Змінити )

З’єднання з %s