” А пишу я Вам для того, щоб спитати, Які у Вас претензії до діяльності ЦСУН і її голови Людмили Млош?”


Не втигли активні українці Німеччини оговтатися від раптової уваги до них з боку посольства України в Німеччині (див. “Президент України Віктор ЯНУКОВИЧ наполягає на необхідності більш активного діалогу влади в Україні з представниками української діаспори.”), як відчули наступну увагу, тепер вже з боку українців з України. Редактору порталу “Хата Скраю” нідійшов лист-запит від Марії Чепіжко. Наступного дня подібного листа отримала голова української громадської організації “Український дім” Ірина Ястреб. Зі згоди останньої подаємо обидва листи внизу. Якщо ще хтось з активних діаспорян отримав подібні листи, є пропозиція написати колективну відповідь на сторінках нашого порталу.

21.09.2010 15:33

“Доброго дня шановна пані Ольго.

Майже два роки тому отримала від Вас електронного листа, в якому ви розпитували про книгу “Українського цвіту по всьому світу” і її презентацію в Берліні.
Таким чином ми з Вами знайомі позаочно.
А пишу я Вам для того, щоб спитати, Які у Вас претензії до діяльності ЦСУН і її голови Людмили Млош?
Будь ласка, наведіть пару фактів, по яких можна було б оцінити позитивну чи негативну діяльність цього об”єднання.
Ви можете цього і не робити, я не є якийсь великий начальник чи діяч. Але мене дуже хвилює становище представників української нації в інших країнах, стосунки між різними організаціями, які вони презентують і між ними особисто. Ви знаєте, що я торкнулась до цієї делікатної теми в книзі “Українського цвіту по всьому світу”, в якій зібрані кращі представники української нації. Вони зуміли вистояти, вижити в тяжких умовах і реалізувати на чужині свої здібності і таланти. Чим гідно презентують українську націю у світовому співтоваристві.
Ви, молоде покоління, маєте зберегти ту честь і гідність нашого народу, але вже в інших комфортніших умовах. Тому, дуже прошу Вас пані Ольго, якщо не захочете дати мені відповідь, то, будь ласка, замисліться над моїми думками. Єднайтеся в чужому світі. Знаходьте спільну мову і спільні дії на Ваше власне благо і світлий імідж України і українців у світі.
З повагою,
Марія Чепіжко.

Von: Марія Чепіжко
Gesendet: Mittwoch, 22. September 2010 10:50
An: Jastreb Dr., Irina
Betreff:

Доброго дня шановна пані Ірино. Минулого року, в жовтні місяці, у Київі, у Верховній Раді на парламентських слуханнях бачила Вас і слухала, що Ви говорили з високої трибуни. Мені сподобався Ваш виступ. Але, і колись раніше, і цими днями я дізналася, що між Вами і  Людмилою Млош, яка очолює ЦСУН виникають якісь тертя, нерпиємності, недоречності. Я не беру на себе роль третейського судді, але як звичайна не байдужа українка (чия хата не з краю) дуже хочу щоб представники моєї нації, яким випало жити в інших країнах, жили і діяли між собою злагожено, дружно із взаємоповагою без заздрощів і гетьманства.
Тому, шановна пані Ірино, прошу Вас порозумійтесь між собою, знайдіть спільні точки дотику у Вашій діяльності. Від цього  всі Ви тільки виграєте, а особливо Ваша справа.
Вибачте за втручання.
Бажаю Вам успіхів.
З повагою, Марія Чепіжко.”
13 thoughts on “” А пишу я Вам для того, щоб спитати, Які у Вас претензії до діяльності ЦСУН і її голови Людмили Млош?”

  1. “Єднайтеся в чужому світі.”
    Комуністичний лозунг “Пролетарі всіх країн єднайтеся” – ні ні та подекуди і виривається з підсвідомості у якій-небудь викривленій формі. От живучий! Навіщо диаспорянам це єднання і з якою метою? Українцям це взагалі не притаманно. Єднатися треба у Господі! Це єдина на мій погляд форма, у якій ми зможемо дійсно любити один одного, а не звеличуватись і повчати. Щасти.

  2. Особисто я не знайомий персонально з панією Млош. Але одного разу зробив був спробу з нею зв’язатися. Написав їй увічливого електронного листа, але ніякої відповіді не отримав. Можливо, адреса була неточна (мій лист, однак, не повернувся, тобто технічного збою не було зафіксовано), а можливо я й сам не заслужив на відповідь. Задля достеменності інформації наводжу тут повний текст мого листа до пані Млош від 31.08.10:

    Шановна пані Людмило Млош!

    До Вас звертається д-р Валерій Жураховський з міста Кельна.
    Нам з Вами особисто поки що не доводилось зустрічатися, але, можливо, Ви звертали увагу на редаговану мною газету “Взаєморозуміння”, всі номери якої висять в Інтернеті за адресою: http://www.zhura.de
    А звертаюсь я до Вас ось з якого приводу:

    На сайті “Хата скраю” я знайшов статтю під назвою ““Налагодження контактів для продовження організаційних моментів у відкритті української православної церкви в м. Берлін.”, а в цій статті – посилання на Вас:

    “3. Налагодження контактів для продовження організаційних моментів у відкритті української
    православної церкви в м. Берлін.
    Людмила Млош
    Голова Центральної Спілки
    Українців у Німеччині”

    Я є старостою парафії Української Автокефальної Православної Церкви в місті Кельні і тому мене, зрозуміла річ, цікавлять всі новини, що стосуються церковного життя українців в Німеччині. Тож звертають до Вас з переконливим проханням написати мені дещо детальніше про “продовження організаційних моментів у відкритті української православної церкви в м. Берлін”.

    В Україні є 3 (три) паралельно діючі православні церкви: 1) Українська Православна Церква Московського Патріархату, 2) Українська Православна Церква Київського Патріархату, 3) Українська Автокефальна ПравославноаЦерква. То яка з них збирається створювати свою парафію в Берліні? На який приблизно час можна очікувати відкриття цієї парафії? І так далі.

    Заздалегідь вдячний
    В. Жураховський

  3. Я знаю тільки початок історії, коли до Берліна приїжджав церковний діяч української автокефальної церкви з України з метою дослідження ситуації щодо можливості відкриття їх церкви в Берліні. Він відповідно звертався до різних українських діячів Берліна з пропозиціями підтримати ініціативу. Хто відгукнувся, хто ні. Я особисто говорила з цією людиною. Він тоді і сказав, що звертався і до п. Млош, яка очевидно і підтримала ідею. Більше нічого не знаю.

  4. І ще треба відповісти якось пані з України Марії Чепіжко, хоча в мене більше претензій до неї самої. Кілька років тому я зустрічалась в Берліні з директором видавництва “Світ успіху” Неонілою Струк, яка подарувала мені “Українського світу по цілому світу”. Коли я її повідомила, що в Берліні цю книжку вже представляли, то вона власне була здивована, що поза їх спиною відбулася презентація книжки її видавництва. Вона про ту аферу Млош-Андієвська-Чепіжко нічого не знала. Тож вимальовується певний почерк певних осіб. Далі вдаватися в деталі не бачу сенсу. Водять тут нас в діаспорі за носа, а коли почнеш досліджувати до суті, то такого накопаєш…

  5. “аферу Млош-Андієвська-Чепіжк”

    Wow, Це Емма Андієвська до афери причетна?

  6. Попробую відповісти п.Чепіжко.

    Ситуація з ЦСУН приблизно відповідає ситуації, коли Ви випадково дізнаєтеся, що є на білому світі цілком незнайомий чоловік, який на усіх офіційних зустрічах називається Вашим представником і говорить від Вашого імені.

    Ситуація ускладнюється ще й тим, що організація, яку створила п.Млош, німецькою називається Zentralverband, що самою назвою ставить цю організацію на такий самий рівень, як наприклад Zentralrat der Juden in Deutschland, який є представницькою організацією, якщо я не помиляюся, 5000 єврейських осередків у Німеччині.

    ЦСУН такою організацією не є, бо створювалася без залучення більшості громадських організацій Німеччини, а також своїм статутом є звичайною громадською організацією, а не представницьким ограном (статут я переглядав десь рік тому, можливо він радикально змінився).

    Минулого року ця ситуація обговорювалася на зустрічі представників громадських організацій у Франкфурті, і п.Млош тоді сказала, що якщо це зніме напругу, то вона готова змінити назву організації. Досі це не сталося.

  7. Тим часом напруга не спадає – а п. Млош як “яблуко розбрату” чи “скринька Пандори”.

  8. Дякую за вищенаведені коментарі, бо я видохлася пояснювати, писати чи доводити, хто “сонечко вкрав”.
    Я можу лише навести посилання на деякі матеріали, де я намагалася донести свій погляд на стан в українській діасопорі Берліна і Німеччини і, зокрема, претензії до пані Млош, хоча цим пронизаний власне цілий портал Хата скраю як виклик егоцентричному стану справ в діасопорі:

    1. З яким соусом подавати українську діаспору в Берліні?
    https://ukrajinciberlinu.wordpress.com/2008/10/18/%D0%BD%D0%B0-%D0%BF%D0%B5%D1%80%D0%B5%D0%B4%D0%BE%D0%B2%D1%83/

    2.Соус готовий. Чи можна з ним подати діаспору?
    https://ukrajinciberlinu.wordpress.com/2008/12/06/%D1%81%D0%BE%D1%83%D1%81-%D0%B3%D0%BE%D1%82%D0%BE%D0%B2%D0%B8%D0%B9-%D1%87%D0%B8-%D0%BC%D0%BE%D0%B6%D0%BD%D0%B0-%D0%B7-%D0%BD%D0%B8%D0%BC-%D0%BF%D0%BE%D0%B4%D0%B0%D1%82%D0%B8-%D0%B4%D1%96%D0%B0%D1%81/

    3. Слідами ЦПУЕН
    https://ukrajinciberlinu.wordpress.com/2009/02/26/%D 1%81%D0%BB%D1%96%D0%B4%D0%B0%D0%BC%D0%B8-%D1%86%D0%BF%D1%83%D0%B5%D0%BD/

    4.Діаспора соціальна. Частина третя
    https://ukrajinciberlinu.wordpress.com/2009/05/01/3577/

    5. Резолюція ініціативної групи по створенню Координаційної Ради української громади Берліна, 1.07.2009
    https://ukrajinciberlinu.wordpress.com/2009/07/04/%D1%80%D0%B5%D0%B7%D0%BE%D0%BB%D1%8E%D1%86%D1%96%D1%8F-%D1%96%D0%BD%D1%96%D1%86%D1%96%D0%B0%D1%82%D0%B8%D0%B2%D0%BD%D0%BE%D1%97-%D0%B3%D1%80%D1%83%D0%BF%D0%B8-%D0%BF%D0%BE-%D1%81%D1%82%D0%B2%D0%BE/

    6. Про берлінську “Свадьбу в Маліновкє”
    https://ukrajinciberlinu.wordpress.com/2010/08/28/%D0%BF%D1%80%D0%BE-%D0%B1%D0%B5%D1%80%D0%BB%D1%96%D0%BD%D1%81%D1%8C%D0%BA%D1%83-%D1%81%D0%B2%D0%B0%D0%B4%D1%8C%D0%B1%D1%83-%D0%B2-%D0%BC%D0%B0%D0%BB%D1%96%D0%BD%D0%BE%D0%B2%D0%BA%D1%94/

  9. Добрий вечір пані Марія,

    > -перше запитання до Вас-звідки Ви взяли мою робочу е-майл-Адресу? Я
    > Вас персонально не знаю і Вам мою визитівку не давала; -по-друге –
    > звикла реагувати на поради,коли до людини звертаюсь за ними;
    > – в- третє- що Ви мали на увазі ” дружно із взаємоповагою без
    > заздрощів і гетьманства”? Не дуже зрозуміла хто кому заздрить я-Вам чи
    > Ви-мені, я -пані Млош чи пані Млош-мені?
    > Можу сказати стосовно себе- заздрощів до Вас чи до пані Млош ніколи не
    > мала та й не буду мати.
    Та й заздрість виникає тільки у неповноціних людей…
    > -в-четверте-“Вибачте за втручання”- Ви вже втрутились і моя думка,що
    > це не дуже етично…

    Пані Чепіжко:

    http://ru-ru.facebook.com/people/Maria-Cepizko/100001112295610

Залишити відповідь

