Коли святити паску? Запитай священника


На інтернет-сторінці Української Греко-католицької церкви є важлива функція

Запитуємо cвященика. При всій своїй занятості священник знаходить час відповісти на запитання людей. Прямий безпосередній контак з мирянами щодо їх проблем надає церкві перевагу над державними організація, зокрема дипломатичними представництвами закордоном. Посольство України в Берліні й його інтернет сторінкою досі такої функції не ввело. А шкода.

А поки це станеться, можна звертатися з проблемами до церкви (ред.):

В багатьох містах України пасхальний кошик святять в суботу після 16-ї години. Чому так і чи це вірно?

Справді, посвячення пасок та інших продуктів було запроваджено у Велику Суботу для зручності вірних, оскільки це складніше нести у великодній ранок до церкви ще й кошик з продуктами, та й ці страви поширюють в храмі не цілком відповідний для богослуження запах, також тоді подовжується і так довготривале богослуження (Надгробне, Воскресна Утрення з обходом та Божественна Літургія). Саме тому посвячення здійснюють в Велику Суботу, як правило, після святкової Літургії Василія Великого з Вечірнею, на якій вже співаються пісні про воскресіння та священнослужителі ( і храм) переоблачаються в світлі святкові ризи.

Але в такому випадку слід дещо змінити обряд посвячення: чин має починатися не як на Воскресній Утренні співом тропаря «Христос воскрес» з відповідними стихами, а Початком звичайним (як правило вже без «Царю Небесний») та продовжитись виголошенням відповідних молитов. Під час окроплення свяченою водою також не повинно співатись тропаря «Христос воскрес…», а співатись тропар Великої Суботи (він же – воскресний тропар другого гласу: «Коли зійшов Ти до смерті, Життя безсмертне..»).

Та це посвячення страв зовсім не означає, що їх можна споживати – піст завершується лиш з Воскресною Утреннею. І власне після Великодніх богослужінь є найбільш властивий час посвячення страв. Зрештою в багатьох церквах посвячення здійснюють і в Велику Суботу і в сам Великдень.

Чи є у вашій структурі жінки, які займаються богословською
наукою і які працюють як викладачі чи наукові співробітники (як це
прийнято у світських ВНЗ), а також чи є служіння пророка (як
пророкували жінки-сучасниці Нового Завіту)?

0

В Католицькій Церкві є такі жінки. Загляньте на інтернет-портали
католицьких університетів. Якщо ж йдеться про УГКЦ, то можливо, що у
нас така праця жінок є ще недостатньо розвинена. Але це справа
майбутньої віднови Церкви в Україні.

Стосовно другої частини Вашого запитання, то слід сказати, що
служіння пророка має пряме відношення до харизматів, які завжди були, є
і будуть у Церкві. Діяльність мирян (як чоловіків, так і жінок) та
ієрархії має свої основи у діянні Святого Духа. Ієрархія має у Церкві
службовий характер. Головним стержнем є миряни, які разом із
духовенством силою хрещення беруть участь у пророцькій, царській та
священичій місії Христа. Харизмат у найширшій сутності є Божим
покликом, спрямованим до окремої людини і заодно робить її здатною до
визначеної служби у спільноті. Кожна людина отримує харизмат. Проблема
полягає у розпізнаванні та реалізації їх. Святий Дух уділяє дари в
залежності від потреб Церкви. Бездумне їх копіювання, згідно каталогу,
поданого Павлом (Рм.12, 3; 6-18; 1Кр. 11, 28-31; 12, 1-11) може стати
непорозумінням. Кожен час має свої проблеми і потреби.

На сьогоднішній день у Церкві успішно діє Рух католицької
харизматичної обнови, члени якого є у тісному і нерозривному зв’язку з
ієрархією.

Джерело: УКРАЇНСЬКА ГРЕКО-КАТОЛИЦЬКА ЦЕРКВА

Напишіть відгук

Заповніть поля нижче або авторизуйтесь клікнувши по іконці

Лого WordPress.com

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис WordPress.com. Log Out /  Змінити )

Google photo

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис Google. Log Out /  Змінити )

Twitter picture

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис Twitter. Log Out /  Змінити )

Facebook photo

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис Facebook. Log Out /  Змінити )

З’єднання з %s