Welcome to Ukraine (з візами чи без) – інтерв’ю з директором Національного туристичного офісу Андрієм Помозом


Андрій Помоз, директор державного підприємства "Національний туристичний офіс"В неділю, 15 березня 2009 року в Берліні завершилася виставка з туризму, відома як ІТВ. Знайти український стенд на виставці було легко. Як і наша діаспорська “Хата скраю” подалі від батьківщини, був він розміщений трохи скраю від інших стендів. Це був другий павільйон, майже початок огляду виставки. На відміну від виставки “Зелений тиждень”, де Україна займає цілий павільйон, українські туристичні фірми зайняли один його кут. Сусідами були, як це географічно та історично склалося, росіяни. Вдале розміщення двох українських стендів обличчям один до одного, тобто передом до себе, а задом до сусідів, візуально натякало, що Росія не одне ціле з багатьма складовими, однією з яких є Україна. Принаймні так хотілося вірити, хоча розміщення українських стендів поодаль від російських, в різних павільйонах, мало би кращий ефект для самоідентифікації України в очах європейського гостя туристичної виставки, для якого стереотип “Україна – це Росія” є і досі актуальним.

Про інформаційне наповнення і те, як пройшла виставка для українців, я взяла інтерв’ю у директора державного підприємства “Національний туристичний офіс Андрія Помоза.

– Пане Помоз, що таке “Національний туристичний офіс”?

Національний туристичний офіс підпорядкований Міністерству культури і туризму. Він відповідає за промоцію України за її межами. Ми почали свою роботу з 1 жовтня 2008 року. Ми працюємо лише півроку, але вже отримали перші результати. На цій виставці ми працювали з потужними рекламними агенціям щодо промоції України закордоном.

Ви перший раз в Берліні на виставці?

Україна представлена на ІТВ з 1995 року і кожного року ми присутні тут. Я особисто вдруге на ІТВ.

Які ваші враження від виставки?

Мушу відзначити, що криза таки відобразилась на тому, як пройшла виставка. У зв’язку з цим деякі напрямки нашої роботи доведеться перевести в режим очікування. Люди не готові витрачати дуже великі гроші на бізнес – відрядження або на відпочинок. З іншого ж боку ми побачили велику зацікавленість щодо Карпат і , що мене дуже здивувало, до Одеси.turysm Дуже багато питань щодо візового перетину кордону. Ще багато людей не знають, що сьогодні громадянам Європейського Союзу не потрібна віза для подорожі в Україну. Ми по поверненню до України будемо піднімати питання перед нашим керівництвом, як нам цю білу пляму заповнити і поінформувати людей про стан справ з безвізовим перетином українського кордону.

Наскільки мені відомо, в Україні почали говорити про скасування безвізового режиму з Європою як реакцію на знущання над нашими людьми при оформленні віз, перетині кордонів і таке інше. Що Ви скажете на це?

Я вважаю, що на це питання мають відповісти фахівці. Так, мені теж відомі факти хамського ставлення до наших громадян при оформленні віз. Це питання піднімалося Міністерством закордонних справ. Нам врешті решт потрібно владнати це питання. Ми, українці, якщо буде на те воля Європейського Союзу, мусимо вільно перетинати кордон і вільно подорожувати Європою. Буде шкода, якщо система, яка існує сьогодні, не зміниться.

Що Ви можете сказати про потік туристів в Україну після скасування візового режиму?

Потік туристів збільшився, але це туристи, що подорожують самі по собі. Нам потрібна туристи, які не тільки подорожують, але і знайомляться з культурою України. Знайомлячись, вони витрачатимуть гроші. Чим більше ми стимулюватимемо туриста витрачати грошей, тим більше зароблятиме держава, люди, що працюють в туристичній сфері, і, врешті решт, людина. Потік на сьогодні більш менш нормальний. За перший квартал цього року немає ніяких кризових явищ у галузі в’їзного туризму. Цифри залишились на рівні минулого року. По приїзді в Україну будемо змінювати деякі рекламні акценти. Будемо робити акцент на тому, що віза до України туристам непотрібна і що ми чекаємо на туристів. Welcome to Ukraine!

Хто з сьогоднішніх туристичних фірм найбільш успішний в туристичному бізнесі?

Всі ті фірми, які тут представлені, на сьогоднішньому стенді, серйозно працюють з іноземними туристами. Вони забезпечують високої якості умови для інтуриста. Я гадаю, що з цими фірмами можна працювати і налагоджувати взаємовигідні стосунки.

Які це фірми?

Це в першу чергу Міст-тур, Sport Line travel, Гамалія та інші. Якщо звернутися до цих фірм, ви отримаєте пристойний тур по Україні за нормальних цін.

Чи українська діаспора в Німеччині може співпрацювати з вами в одному з напрямків поширення інформації про Україну в Німеччині?

Так, ми готові до любих варіантів співпраці. Будь-ласка, звертайтеся за нашими контактними координатними з пропозиціями. Ми зацікавленні в особливо в пропозиціях, як зробити краще, щоб Україну пізнали, щоб в Україну почали їхати туристи. Ми готові всі ці питання обговорювати. Ми розуміємо, що Німеччина – не тільки наш партнер в галузі політики і економіки, але і стратегічний партнер в галузі туризму. В минулому році відбулося 97 мільйонів виїздів німців закордон при населенні 84 мільйони населення. Ми розуміємо, що німцям треба запропонувати щось, щоб вони потягнулися до Києва чи до Львова, чи взагалі до України. Тим більше, що скоро буду чемпіонат Європи по футболу. Тут грає наш футболіст Воронін в Герті. Ми вважаємо, що українська діаспора може зіграти особливу роль в місії підняття іміджу України в Німеччині, якщо ми об’єднаємо наші зусилля разом з метою сприяти виходу України на належний рівень сприйняття в Європі.

Інтерв’ю взяла Ольга Самборська, “Хата скраю” (часопис українців Берліна), 17.03.2009

Напишіть відгук

Заповніть поля нижче або авторизуйтесь клікнувши по іконці

Лого WordPress.com

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис WordPress.com. Log Out /  Змінити )

Google photo

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис Google. Log Out /  Змінити )

Twitter picture

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис Twitter. Log Out /  Змінити )

Facebook photo

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис Facebook. Log Out /  Змінити )

З’єднання з %s